“Egy kis nyugalmat kívánok én…” – legyen énidőd!

Női Szalon

…egyetlen mosolyt kínálok én.” Így szól a Neoton Família népszerű dalának első sora. Nyugalom és mosoly? Manapság e kizökkent világunkban ebből a kettőből, de főleg a nyugalomból van most a legkevesebb.
40/50 év feletti nőként különösen megterhelő lehet ez a mostani időszak. Féltjük, segítjük idős szüleinket és perlekedünk velük, ha nem hallgatnak ránk az otthon maradással kapcsolatban.  Óvjuk, féltjük gyermekeinket, unokáinkat. Az otthoni együtt tanulás vagy éppen egy kamasz gyerek tanulásra való sarkallása vagy a gyerekek energiáinak lekötése is komoly erőpróba elé állítja korosztályunkat. Ha home office-ban dolgozol ugyanúgy el kell végezned a feladataidat és oda kell figyelned a munkádra, mintha a munkahelyeden lennél. Ha nem tudsz otthonról dolgozni, gyakran használod a tömegközlekedést, munkád révén sok emberrel találkozol, akkor tartasz a betegségtől.
Jobban össze vagyunk zárva, kevesebb a személyes kapcsolattartás barátokkal, családunk más tagjaival, ez utóbbi egyedülállóként különösen nehéz lehet. A szabadidős elfoglaltságok, egyéb kikapcsolódások az otthonunkra korlátozódnak. Kreatívnak, türelmesnek, kitartónak kell most lennünk.
Különösen fontos, hogy ebben az időszakban is találjunk magunknak énidőt. Énidő, az a minőségi idő, amit magunkra fordítunk, amikor csak magunkra figyelünk, egyedül vagyunk. Mindegy mit csinálsz és meddig, az a lényeg, hogy örömmel, nyugalommal töltsön el, és kikapcsoljon a mókuskerékből. Egyrészt szükségünk van a feltöltődésre másrészt pedig megérdemeljük!
Kávézás, teázás, forró fürdő, tánc, mozgás, filmezés, olvasás, zenehallgatás, relaxáció vagy csak csendben ülés? Mindegy! Amit szeretnél, amihez kedved van, amire éppen vágysz az énidődben, azt csináld!
Mik lehetnek segítségedre a kikapcsolódásban, a stresszmentesítésben, mit csinálhatsz kevéske énidődben? Összeállítottam nektek egy listát erről, használjátok egészséggel:

Gyógyteák és illóolajok a belső békénkért, nyugalmunkért, pihentető alvásért

Citromfűtea
A citromfű elsősorban a nyugalom gyógynövénye. Nyugtató, idegerősítő, vegetatív harmonizáló hatással rendelkezik. Alvási zavarokra, kezdődő depresszióra, idegnyugtatásra, ideges eredetű szívpanaszokra használjuk. Serkenti a máj működését, emésztésjavító, puffadásgátló, izzasztó hatása is van. Szabályozza a pajzsmirigy működését és csökkenti a túlműködésből adódó idegességet.
Tea elkészítése: Egy csapott evőkanál (3 g) teafüvet 2,5 dl vízzel forrázzunk le és 15 perc után szűrjük le. Ne használjunk fémszűrőt.
Idegnyugtatásra, kezdődő depresszióra naponta 1-3 csészével fogyasszunk belőle étkezések között.
Alvásproblémákra  este, lefekvés előtt kortyolgassunk el egy csésze langyos teát.
Napi egy-három csészével korlátlan ideig iható.

Ez is érdekes lehet >>  Cukros zsíros kenyér - régi nyári vakációk emlékei

Levendulatea
Teája idegnyugtató, görcsoldó hatású, de ismert fejfájás-csillapító, fertőtlenítő hatása is. A levendulavirágokat gyakran alkalmazzák nyugtalanság, ideges szívdobogás, alvászavarok, szorongás valamint idegi alapú gyomor- és bélbántalmak kezelésére.
Tea elkészítése: 1 kávéskanálnyi levendulavirágot 2 dl forrásban lévő vízzel leforrázunk,  5-10 percig állni hagyjuk, majd leszűrjük. Mézzel ízesíthető.

Mandarin (Citrus reticulata ze) illóolaj
A mandarin illóolaja elsősorban nyugtató, alvást elősegítő, szorongásoldó illóolaj. Csepegtess a párologtatóba, diffúzorba  6-8 cseppet vagy tegyél 3-4 cseppet 1 evőkanál tejszínbe és keverd bele a fürdővízbe vagy tegyél 1 cseppet a csuklódra, dörzsöld össze, majd szívd be legalább ötször mélyen az illatát.
Nem javasolt: várandósság első harmadában és bőrön való alkalmazását követően a bekent bőrfelületet nem érheti UV sugárzás legalább 8 órán át. Használata előtt bőrpróba javasolt!

Édesnarancs (Citrus sinensis ze) illóolaj
Szorongás és stressz esetén remekül alkalmazható. Alkalmazása ugyanúgy, mint a mandarin illóolajnál.
Nem javasolt: várandósság első harmadában és bőrön való alkalmazását követően a bekent bőrfelületet nem érheti UV sugárzás legalább 8 órán át. Használata előtt bőrpróba javasolt!

Bergamott (Citrus bergamia) illóolaj
Erőteljes nyugtató hatású, szorongás- és félelemoldó illóolaj. Alkalmazása ugyanúgy, mint a mandarin illóolajnál.
Nem javasolt: várandósság első harmadában és bőrön való alkalmazását követően a bekent bőrfelületet nem érheti UV sugárzás legalább 8 órán át. Használata előtt bőrpróba javasolt!


Relaxáció és pihentető, ellazító zenék

A relaxáció segítségével lecsendesíthetjük elménket. Nyugodt, pihentető, békés percekben lehet részünk, amelyre nagy szükségünk van stresszes, nyüzsgő életünkben. Már napi 10-15 perc relaxáció jótékony hatással van a testedre, lelkedre, idegrendszeredre. Ilyenkor befelé figyelünk, koncentrálunk, kizárjuk a külvilágot és folyton cikázó gondolatainkat.
Hogyan relaxálj?
Fontos az egyedüllét, a csend és nyugalom! Ne zavarjon senki és semmi közben! Relaxálhatsz törökülésben vagy fekve, ahogy kényelmesebb. Teríts magadra egy puha, meleg takarót, hidd el, jól fog esni! Indítsd el a fenti videót és már kezdheted is! Ha nem szeretnél vezetett relaxációt, próbáld meg saját magadat ellazult állapotba hozni. Figyelj a légzésedre, és pontról-pontra alaposan a fejed búbjától a talpadig lazítsd el magad. Próbáld meg a gondolatokat kisöpörni, kitisztítani az elmédből.

Intuíció, pszichés energiák, álmok, tisztaság, útmutatás, belső hang, szellemi útmutatás, ösztönök. Az Ajna csakra a homlok közepén található, és ezt a hatodik csakrának tekintik.  Segítségével jobban összpontosíthatsz az intuícióidra, a megértési képességeidre és a belső hangokra . Fordíts nagyobb figyelmet az érzéseidre, mint a gondolataidra!

Ez is érdekes lehet >>  Kathrine Switzer futólegenda, aki lefutotta a Boston maratont akkor, amikor nők még nem indulhattak

Egy forró fürdő vagy zuhany a nap végén vagy rövid pihenés a kanapén? Mindegyikhez nagyszerű lehet Peder B. Helland pihentető, nyugalmat árasztó zenéje. Gyújts gyertyákat, párologtass citrusos illóolajat és lazíts! Csak 12 perc és ennyi jár Neked!

Rövid átmozgató torna gyakorlatok és nyaki stretching
A rendszeres testmozgás köztudottan az egyik legjobb feszültségoldó, stresszűző elfoglaltság. De mi van akkor, ha nincs elég időnk, túlságosan kimerültek vagyunk…  vagy kedvünk sincs egy hosszabb tornázáshoz?
A világot ugyan nem fogjuk megváltani az alábbi 10 perces gyakorlatokkal, de napi szinten már ez is sokat számít. A mobiltelefonok használata, a számítógép, laptop előtt ülés és a stresszes időszakok nyaki fájdalmakhoz vezethetnek. A nyaki stretching abban segít, hogy csökkenjen a nyakban jelentkező merevség és fájdalom valamint rendszeres gyakorlással segít csökkenteni a stresszt.

Könyvek, újságok

Felnőtt színezőkből sokféle kapható már és ezeket online is megvásárolhatod. Nagyon szépek és a színek, az aprólékos színezés csodás hatással vannak a lelki állapotunkra. Egyfajta terápiaként működik.
Újból felfedezheted a keresztrejtvényfejtést. Van online oldal, ha nincs otthon rejtvényújságod és nem szeretnél kimozdulni: https://rejtvenyfalva.hu/.
Hallgathatsz hangoskönyveket, olvass verseket, novellákat, válogatott írásokat!
Fedezd fel a saját könyvespolcodat!

+Ajánló rövid kikapcsolódáshoz kávé, tea mellé a Női Szalon blogbejegyzéseiből:

  1. ha vidám, táncos mozgásra vágysz: https://www.noiszalon.hu/2020/03/10-fergeteges-tancos-zumba-video-otthonra/
  2. ha szeretnéd megtudni miért is jó a pozitív gondolkodásmód és hogyan sajátíthatod el: https://www.noiszalon.hu/2020/03/pozitiv-gondolkodas-hagyj-fel-a-negativ-belso-beszeddel-hogy-csokkentsd-a-stresszt/
  3. ha az arcodat szeretnéd frissebbé, kipihentebbé varázsolni: https://www.noiszalon.hu/2020/01/ne-csak-a-tested-az-arcod-is-tornaztasd/
  4. ha szeretnéd elolvasni a blog történetének eddigi legnépszerűbb bejegyzését: https://www.noiszalon.hu/2020/02/a-te-korodban-a-korodhoz-kepest-7-keretlen-megjegyzes/
  5. ha forró csokit szeretnél kortyolgatni: https://www.noiszalon.hu/2019/11/3-egyszeru-csudafinom-forro-csoki-recept/
  6. ha népszerű örökzöld slágereket szeretnél hallgatni: https://www.noiszalon.hu/2019/10/aruld-el-melyik-tetszik-jobban-vilagslagerek-eredetiben-es-magyarul/

Források: youtube.com (Béres Alexandra, WillGo.life, Relaxaionmedtation, I Love Chakra, Peder B. Helland), Feller Adrienne-Tobai Ágota: Aromareneszánsz – Otthoni gyógyítás francia aromaterápiával és  Szabó György-Lopes-Szabó Zsuzsa: A bükki füvesember gyógynövényei, képek pixabay.com, Gerd Altman (kiemelt) és Free-Photos

**********
Tetszett a bejegyzés? Ne felejtsd el kedvelni, megosztani!
Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb történésekről? Kérd hírlevelemet: itt
Kérdésed van vagy együttműködés érdekel? Vedd fel velem a kapcsolatot: itt
A közösségi oldalakon is megtalálsz:
Női Szalon Facebook
Női Szalon Instagram
Köszönöm szépen!
Zsuzsa/Női Szalon

Női Szalon ajánló