Hőhullám komolyan és…viccesen

Női Szalon

Az időszak, amikor soha nem fázunk és gyakori kérdésünk a “Nektek nincs melegetek?” Természetes pirosítót használunk és különösebb fizikai aktivitás nélkül is tudunk izzadni.

A hőhullám a perimenopauza és a menopauza leggyakoribb tünete. Statisztikák szerint 10-ből 8 nőnél fordul elő. Gyakorisága és intenzitása nagyon változó lehet. Van akinél naponta többször, míg szerencsésebb esetben heti pár alkalommal fordul elő. Átlagosan 7 évig tart.

Mik a tünetei?

Hirtelen melegségérzet, az arc, nyak, mellkas kipirosodása, szapora pulzus és izzadás jelentkezik majd a hőhullám elmúltával hidegrázás is felléphet. Ezek a kellemetlen tünetek  nappal és éjszaka is előfordulhatnak. Utóbbi esetében felébreszthetnek és megnehezítik a nyugodt, pihentető alvást. De ugyanilyen zavaró, kényelmetlen lehet, ha napközben nyilvános helyen például a munkahelyen tör ránk. Nem tudjuk pontosan mi okozza a hőhullámokat, de összefügghetnek a hormonális rendszerben, keringésben és a hipotalamuszban bekövetkező változással.
A rossz hír az, hogy elkerülni nem tudjuk…a jó hír az, hogy néhány, életmódbeli változtatással enyhíthetjük a panaszainkat.

  1. Réteges öltözködés, könnyű, természetes anyagú (pamut, len), lazább ruházat viselése.
  2. Kerülendő a dohányzás, alkoholfogyasztás és a csípős, fűszeres ételek valamint a koffein tartalmú italok fogyasztása. Figyeld meg melyek okoznak  neked problémát!
  3. Az életünkben előforduló stresszes helyzetek tudatosabb kezelése. Elkerülni úgysem tudjuk.
  4. Rendszeres testmozgás. Az úszás, tánc, gyaloglás, futás mind jó választás.
  5. A belső feszültség csökkentése relaxációval, meditációval és gyógynövényteák fogyasztásával. Itt találod melyek azok a gyógynövények, amelyek segítenek ebben.
  6. A hőhullám jelentkezésekor próbáld ki a mély, lassú hasi légzést (6-8 lélegzet percenként).
  7. Az optimális testsúlyod elérése, fenntartása.
  8. Ajánlott az orvosi zsálya tea fogyasztása mivel hatékony izzadásgátló és ösztrogénszerű hatóanyagai miatt alkalmas a változókori panaszok enyhítésére. 1 teáskanálnyi zsályalevelet 2 dl forrásban lévő vízzel leforrázunk, 10 percig állni hagyjuk, majd leszűrjük. Magas tujontartalma miatt fogyasztása csak kúraszerűen ajánlott. 6 héten keresztül napi egy csésze, utána 4 hét szünetet kell tartani. Külsőleg is alkalmazható fürdővízben és lemosásra.
  9. A kozmetikumoknál keressük az un. “anti-redness” bőrpír elleni krémeket, alapozókat. Külsőleg használhatunk még nyugtató, hűsítő levendula vagy rózsa virágvizet, hidrolátumot. Permetezzük (óvd a szemeidet) az arcunkra, nyakunkra és máris érezzük a hatását. Előtte ne felejts el bőrpróbát végezni!
Neked ajánlott >
3 japán fogalom a tartalmasabb életért

A bejegyzés címében említett komolyság után jöjjön egy kis lazítás! A fent felsorolt életmódbeli változtatások mellett szükségünk van arra, hogy kellő humorérzékkel, fesztelenebbül, lazábban álljunk a hőhullámainkhoz!

Elmúlt már a hőhullámod? Becsukhatnánk most már az ablakot?

Apa, nem találom a gyufát, hogy meggyújtsuk a születésnapi gyertyákat! Nem fontos, Édesanyádnak hőhullámai vannak…

Nincsenek hőhullámaim. Rövid magánutazásokat teszek a trópusokon.

Hőhullám szakácskönyv

Gyerünk, van még egy hőhullám Benned! A harmadik lépcső még jeges!

 

A témakörhöz kapcsolódó cikk kizárólag tájékoztató jellegű információkat tartalmaz és semmilyen körülmények között nem helyettesíti a szakorvossal történő előzetes konzultációt, illetve az orvosi szakvéleményt.

**********
Tetszett a bejegyzés? Ne felejtsd el kedvelni, megosztani!
Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb történésekről? Kérd hírlevelemet: itt
Kérdésed van vagy együttműködés érdekel? Vedd fel velem a kapcsolatot: itt
A közösségi oldalakon is megtalálsz:
Női Szalon Facebook
Női Szalon Instagram
Női Szalon Pinterest
Köszönöm szépen!
Zsuzsa/Női Szalon

Női Szalon ajánló